fredag 24 juni 2022

 


Glad midsommar till er alla

Den gode herden.
1 En psalm av David. HERREN är min herde, mig ska inget fattas. 2 Han låter mig vila på gröna ängar, han för mig till vatten där jag finner ro. 3 Han ger min själ ny kraft, han leder mig in på rätta vägar för sitt namns skull. 4 Ja, om jag än vandrar i dödsskuggans dal fruktar jag inget ont, för du är med mig. Din käpp och stav, de tröstar mig. 5 Du dukar ett bord för mig i mina ovänners åsyn, du smörjer mitt huvud med olja och låter min bägare flöda över. 6 Ja, godhet och nåd ska följa mig i alla mina livsdagar, och jag ska bo i HERRENS hus för alltid. Ps 23 Ref.Bibeln

Inga kommentarer:

  Vem jag är i Kristus Del 10 Dagens ord: 5Mos.28:1-2 Tema: Jag är välsignad Helsingborg 7 december 2023 Hänvisningstexter 3Mos.26...