söndag 8 december 2019


Bilden är tagen i Sollefteå, där Ångermanälven sakta flyter fram.


Idag är det den 2:e advent och julen närmar sig. Men vad betyder egentligen julen för oss? För många är det en glädjens och fridens högtid. För andra en högtid med stress, dålig samvete, prestation och allehanda krav. Julen handlar om Jesus och hans födelse in i denna världen. Jesus är Guds son och hans uppdrag är att visa på vem Gud är.

24  Jag säger er sanningen: Den som hör mitt ord och tror på honom som har sänt mig, han har evigt liv. Han drabbas inte av domen utan har gått över från döden till livet. Joh.5:24 

Tro på Jesus är ingen prestation, det är en gåva! Hur gör man när man fått en gåva? Man tar emot den och låter den bli en del av sitt liv. Desto större glädje du känner för gåvan, desto verkligare blir den.

Jesus vill att vi ska glädjas i våra hjärtan över julens budskap. I hans närvaro finns ingen stress, utan allt är frid i hans namn.

Hur går det till att få denna frid?

Be en enkel bön:

"Jesus, jag orkar inte längre. Kom in i mitt hjärta." 

Svårare än så är det inte!



Inga kommentarer:

  Vem jag är i Kristus Del 9 Dagens ord: Ef.1:5-6 Tema: Jag är benådad i Kristus Helsingborg 5 december 2023 Hänvisningstexter: Ma...