tisdag 11 februari 2020

Sanningens ord, när det känns kämpigt

Sanningens ord, när det känns kämpigt



Då talade han och sade till mig: »Detta är HERRENS ord till Serubbabel: Icke genom någon människas styrka eller kraft skall det ske, utan genom min Ande, säger HERREN Sebaot.  Sak.4:6

 Men var vid gott mod, Serubbabel! säger Herren. Var vid gott mod, överstepräst Josua, Josadaks son! Var vid gott mod, allt folk i landet, säger Herren, och arbeta, för jag är med er, säger härskarornas Herre. Hag.2:5

18 Då gick Jesus fram till dem och sa: ”Jag har fått all makt i himlen och på jorden. Matt.28:18

 20 och lär dem att följa allt som jag har befallt er. Och jag ska alltid vara med er, ända till tidsålderns slut.” Matt 28:20

Guds ord, Jesu ord innebär alltid seger.



Inga kommentarer:

  Vem jag är i Kristus Del 9 Dagens ord: Ef.1:5-6 Tema: Jag är benådad i Kristus Helsingborg 5 december 2023 Hänvisningstexter: Ma...